رویداد فناورانه راه هوشمند

اعلام نتایج رویداد دمودی راه هوشمند

داوری رویداد دمودی-راه هوشمند

رویداد دمودی راه هوشمند، ۱۵ آذر برگزار شد…

 

رویداد دمودی راه هوشمند، ۱۵ آذرماه در محل مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد. در این رویداد بیش از ۳۰ فناور در ۱۰ محور مرتبط با راهداری و حمل و نقل هوشمند به ارائه طرح ها و ایده های خود در برابر هیئت داوران پرداختند. پس از بررسی نتایج داوری، ۱۸ تیم فناور برای شرکت در رویداد نهایی راه هوشمند، برگزیده شدند.

هدف از برگزاری نخستین رویداد فناورانه راه هوشمند هم‌اندیشی و جذب ایده‌های فناورانه و سیستم‌های هوشمند جاده‌ای بوده است. داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای، ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در برگزاری رویداد راه هوشمند، بیان کرد که امروز تمام اعضای شورای معاونین و هیئت عامل سازمان بر استفاده و بهره برداری از دستاوردهای دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان در برنامه ها و اهداف سازمان، تاکید دارند و به این ترتیب دستاوردها و فناوری های شناسایی شده در این رویداد برای سازمان بسیار ارزشمند است.

مهران قربانی مشاور ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در امور مطالعات راهبردی، با اشاره به ارسال بیش از ۱۰۰ ایده فناورانه در ۱۰ محور به دبیرخانه این رویداد و انتخاب ۶۰ ایده در مرحله غربالگری اولیه بیان کرد: پنج طرح منتخب در نمایشگاهی که از ۲۷ تا ۲۹ آذر ماه به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار می‌شود، انتخاب و تجلیل می‌شوند و طرح‌های توسعه هوشمند مورد حمایت ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار می‌گیرند.

در این مراسم، فخاران، رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بهره‌گیری از توان علمی مراکز دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان را از سیاست‌های کاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دانست و افزود: در این راستا و با همکاری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و دانشگاه صنعتی امیرکبیر نخستین رویداد راه هوشمند با هدف استفاده از ایده‌ها، نقطه نظرات و پروژه‌های قابل ارائه و با هدف بهبود و ارتقاء خدمت‌رسانی به مردم و عملیاتی کردن ایده‌ها برگزار شد.

فرهنگ فصیحی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در مراسم افتتاحیه رویداد دمودی راه هوشمند، با تأکید بر تعامل بین دانشگاه امیرکبیر و پارک علم و فناوری با سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با هدف ایجاد شبکه نوآوری برای حل مسائل حوزه راه، بیان کرد: همچنین صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر می‌کوشد اعتبارات ویژه‌ای را برای ایده‌ها و پروژه‌های مجموعه‌های دانش‌بنیان قائل باشد.

سیدجلال موسوی دبیر ستاد توسعه فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در نخستین همایش رویداد راه هوشمند اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حجم زیادی از وظایف اجرایی را بر عهده دارد و طی سال‌های اخیر، ارتباطات و تعاملات خوبی بین این سازمان با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان نهاد ریاست جمهوری برقرار شده است. با توجه به اهمیت حوزه حمل و نقل و فناوری های در حال توسعه این حوزه در سطح کشور، صندوق پژوهش و فناوری حمل و نقل پیشرفته در سازمان راهداری در حال شکل‌گیری بوده و نخستین هدف آن حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیانی در حوزه حمل و نقل است.
گفتنی است که ۱۸ تیم منتخب در رویداد دمودی راه هوشمند، در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و نقل، لجستیک و صنایع وابسته ( ۲۷ الی ۲۹ آذرماه ) به رقابت نهایی با یکدیگر می پردازند. در رویداد نهایی، فناوران فرصت دارند تا به مدت ۱۰ دقیقه طرح خود را ارائه و سپس به سوالات هیئت داوران پاسخ دهند. در نهایت، با رای هیئت داوران، تیم های فناور برگزیده، اعلام و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

ردیف کد طرح عنوان طرح
1 apP 544 کالیبراسیون خودکار سامانه کنترل ترافیک
2 bci 894 کاهش حوادث با استفاده از پردازش تصاویر دوربین‌های نظارتی برای شناسایی الگوهای تکراری
3 BGJ 290 سامانه کنترل ترافیک مبتنی بر رادار
4 bwC 763 ابزار moncon telematic خودرویی
5 GUh 099 قفل و ردیاب ضد دستکاری ناوگان باری
6 hgO 130 سامانه جام
7 meJ 948 سامانه پایش تصویری جاده ها مبتنی بر اینترنت اشیا
8 ONX 840 سامانه هوشمند حمل‌ونقل آی بار
9 PXT 699 نرم افزار AID سفیر
10 rCY 919 پلتفرم هوشمند مکان یابی و جانمایی مستحدثات شبکه های ارتباطی جاده‌ای کشور
11 rij 715 سیستم تشخیص خرابی چراغ های جاده ای و تونلی
12 tPB 416 سامانه هوشمند برف و یخ زدایی از جاده ها و معابر
13 TSb 857 طراحی و توسعه فناوری V2X جهت ایجاد جاده هوشمند
14 tsU 752 سامانه و اپلیکیشن بازدید میدانی ایمنی ترافیک
15 Vvn 684 سامانه های ترددشماری مبتنی بر پردازش سیگنال
16 Xht 025 طراحی و پیاده سازی سکوی جغرافیای سفرهای نوستالژیک با محور شبکه اجتماعی ملی سفر
17 xlt 563 جعبه سیاه خودرو
18 zFE 033 سامانه هوشمند مدیریت رخداد، پشتیبانی و تحلیل داده های ترافیکی

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top