رویداد فناورانه راه هوشمند

رویداد نهایی راه هوشمند برگزار شد

خبر رویداد نهایی راه هوشمند

پنج تیم برتر رویداد راه هوشمند معرفی شدند..

رویداد نهایی راه هوشمند از ۲۷ الی ۲۹ آذرماه، به صورت حضوری در شبستان اصلی مصلای امام خمینی (ره) و همزمان با برپایی هفتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، برگزار شد. در این رویداد، که با حضور جمعی از مسئولان و دست اندرکاران دولتی، سرمایه گذاران، بهره برداران و علاقه‌مندان حوزه رویداد برگزار شد، فناوران برگزیده در رویداد نهایی، به ارائه طرح های خود، با هدف جذب سرمایه گذار و تجاری سازی و عقد قرارداد، پرداختند.

مهرداد بذرپاش، وزیر محترم راه و شهرسازی، با حضور در استیج برگزاری رویداد نهایی راه هوشمند، ضمن تشکر از برگزار کنندگان این برنامه، حمایت خود را برای تسریع و تسهیل در رسوخ و شتابدهی فناوری‌های نوین در صنعت راهداری و حمل و نقل جاده ای، اعلام نمود. در حین بازدید ایشان، یکی از فناوران به ارائه طرح خود پرداخت که بسیار مورد توجه مقام عالی وزارت و سرمایه گذاران قرار گرفت.

رویداد فناورانه راه هوشمند، با حمایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، ایده بازار امیرکبیر و جمعی از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط از شهریورماه ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد و در نهایت در ۲۹ آذر ماه به ایستگاه پایانی رسید.

این رویداد، فرصتی برای فناوران و ایده پردازان بود تا ایده‌ها، اختراعات، فناوری‌ها و محصولات خود را ارائه نموده و با سرمایه گذاران و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه توسعه‌ی فناوری راهداری و حمل و نقل هوشمند، جهت پیاده سازی ایده‌ها و طرحهای نوآورانه و کاربردی خود ارتباط برقرار کنند.

هدف از برگزاری این رویداد، پیوند بین صاحبان ایده و فناوری، دانشگاه، صاحبان سرمایه و صنعت از یک‌ طرف و از طرف دیگر ایجاد زیرساخت جهت تجاری‌سازی طرح‌های کاربردی در این حوزه و به کارگیری آن ها درجهت ارتقا و خدمات رسانی هر چه بهتر به کاربران راه ها، بوده است.

در این راستا بیش از ۱۰۰ طرح فناورانه در ۱۰ محور به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که در مرحله غربالگری اولیه، ۶۰ ایده و طرح به کارگاه های توانمندسازی رویداد راه یافتند. پس از اتمام کارگاه ها، بیش از ۴۰ فناور در دو گروه منتخب و فرصت مجدد در رویداد دمودی به رقابت با هم پرداختند.

در پایان این رویداد، ۱۸ تیم منتخب به رقابت و ارائه طرح در برابر هیئت داوران پرداختند که نهایتا ضمن تقدیر و تشکر از تمامی فناوران راه یافته به مرحله نهایی، به ۵ طرح منتخب رویداد جوایزی اهدا شد.

همچنین طی جلسات برگزار شده با حضور مسئولین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر و جمعی از سرمایه گذاران و شتابدهنده های حاضر در رویداد، تصمیماتی مبنی بر حمایت و بهره برداری از طرح های ارائه شده در رویداد راه هوشمند اتخاذ شد.

۵ طرح برتر رویداد عبارت اند از سامانه و اپلیکیشن بازدید میدانی ایمنی ترافیک، نرم افزار AID سفیر، طراحی و پیاده سازی سکوی جغرافیای سفرهای نوستالژیک با محور شبکه اجتماعی ملی سفر، سامانه های تردد شماری مبتنی بر پردازش سیگنال و جعبه سیاه خودرو، که در جدول زیر اطلاعات مربوط به این طرح ها قابل مشاهده است.

ضمن عرض تبریک به فناوران برتر رویداد، از همه فناوران و شرکت های دانش بنیان و فناور شرکت کننده در رویداد راه هوشمند کمال سپاس و قدردانی را داریم و امیدواریم شاهد موفقیت های هرچه بیشتر این عزیزان و حرکت هرچه قدرتمندتر به سمت هوشمندسازی راهداری و حمل و نقل جاده ای باشیم.

 

رتبه کد طرح عنوان طرح ارائه دهنده شرکت
1 tsU 752 سامانه و اپلیکیشن میدانی ایمنی ترافیک سینا صاحبی فراسوی رشد آرمان زمین
2 PXT 699 نرم افزار AID سفیر کیوان معظمی توسعه الکترونیک سفیر
3 Xht 025 طراحی و پیاده سازی سکوی جغرافیای سفرهای نوستالژیک با محور شبکه اجتماعی ملی سفر یونس یونسیان -
4 Vvn 684 سامانه های تردد شماری مبتنی بر پردازش سیگنال محسن یوسفی ایده پردازان آینده پاسارگاد
5 xlt 563 جعبه سیاه خودرو آتوسا ناصرنیساری هوشمند تجهیز فن آوا صنعت

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top